luni, 21 mai 2012

A cincea zi...pauza la Budapesta

Fiind ziua de pauza, ne-am trezit cat mai tarziu posibil...adica incat sa mai prindem micul dejun pe care l-am luat la hotel. Un mic dejun cam "saracacios" avand in vedere ca a fost cel mai scump dintre cele "incluse"...adica vreo 6 euro. Motiv pentru care am decis ca in dimineata urmatoare sa nu il mai luam la hotel...ci mai bine sa cumparam de la un supermarket mancare.
Dupa pregatirile necesare si obtinerea unor sfaturi de la gazda noastra (un ungur intors din Statele Unite, foarte de treaba)...am plecat luand autobuzul 151 catre prima statie de metrou. Am mers fara bilet pentru ca soferul nu mai avea bilete si nici casa de bilete nu am gasit in zona in care ne-am urcat...am avut noroc, nu a venit niciun control...amenda ar fi fost 16.000 de forinti, adica 57 de euro...scump rau!!!

Dupa orientarea in teren, am luat metroul (320 forinti biletul) catre centrul orasului. Am ajuns in centru unde ne-am decis sa mergem pe varianta HOP ON & HOP OFF pentru a vizita Budapesta...pentru 4000 forinti aveam acces la doua trasee (rosu - inelul mare si galben - inelul mic) cu autobuz etajat (cu numar nelimitat de coborari) si la o excursie cu vaporasul pe Dunare... In timp ce asteptam autobuzul rosu am asistat la o faza care mi-a aratat ce mentalitate au altii si de ce este asa curat la ei...o femeie in fata mea vede un chistoc de tigara undeva la 2-3 metri in fata sa si o vad ca brusc se apleaca si-l ia de pe jos ca sa il duca la un cos de gunoi...am ramas uimit si fara replica...


Astfel am vazut toate obiectivele importante din Budapesta in timpul relativ scurt avut la dispozitie...si am facut multe fotografii.










In pauza dintre doua autobuze am mancat de pranz intr-un parc, cumparand de la o taverna de pe un vaporas un hot-dog foarte gustos cu ceapa caramelizata si catraveciori murati (500 forinti) si apoi de la un magazin din centru un sandwich, doua beri si o cafea expresso...in timp ce admiram lumea care se plimba pe jos sau pe biciclete pe langa noi...






Plimbarea cu vaporasul pe Dunare a fost superba...cea mai frumoasa imagine: sediul Parlamentului Ungariei.

Pe traseu, am vazut ancorate la mal doua nave de croaziera foarte frumoase cu denumirea "La Rosa"...una dintre ele se pregatea sa plece. In gluma ne-am zis...ca ne putem imbarca si noi si sa mergem la vale pe Dunare daca tot pleaca...aveam sa o revedem in penultima zi, in dreptul Romaniei, pe la Moldova Veche...practic a mers cam in acelasi ritm cu noi avand si ea stationari pe traseu...


Dupa finalizarea turului Budapestei, am trecut printr-un parc (despre care aflasem in autobuz din povestea despre Budapesta ca este cel mai mare spatiu verde din oras) unde am gasit un loc numit "Lacatele iubirii", apoi am luat metroul inapoi catre hotel...cu o pauza la un supermarket, asa cum planificasem inca de dimineata, pentru a ne lua de mancare pentru seara si pentru dimineata urmatoare...

Eu mai aveam in plan o plimbare pe bicicleta pentru a vedea orasul noaptea, insa propunerea mea nu a avut succesul sperat...mai mult, a trebuit sa ma ocup de anularea unor rezervari pentru zilele urmatoare (Octavian ne-a anuntat ca dimineata se va intoarce cu trenul in tara, iar in ziua anterioara fusesem anuntat din tara de catre Catalin ca Radu nu mai vine la Novi Sad). In acest timp, ceilalti s-au bucurat de accesul la piscina hotelului unde s-au balacit in liniste (piscina avea un perete comun cu o camera unde era cazata o familie).
Asa ca de la Budapesta am plecat mai departe cinci...urma o etapa cu un traseu mai scurt...pana la Solt (unde nu aveam rezervare, insa aveam adresa si numarul de telefon de la un hotel din localitate)...pe hartie 78 km.

2 comentarii:

  1. Frumoasa Budapesta, mi-e dor si mie de acest oras minunat!
    Excelenta descriere! Ma bucur ca v-ati simtit bine in acest tur superb.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Claudiu! Pentru mine a fost cea mai frumoasa parte vazuta alaturi de Dunarea la cazane...asta si din cauza ca la Viena eram si obositi (a se citi nedormiti) si nici nu am avut prea mult timp la dispozitie...

      Ștergere