vineri, 6 iulie 2012

A zecea zi...

Am ajuns in ziua a zecea...si suntem in Novi Sad, in Serbia, cea de a cincea tara si ultima inainte de a ajunge in Romania. Ne-am trezit devreme, pe o ploaie marunta, ploaie care avea sa ne ameninte toata ziua. Am plecat de la hotel cu regretul ca aici nu am stat decat o zi.
Am mers in centrul orasului pentru a vizita obiectivele importante: catedrala, primaria, piata centrala si apoi o fortareata de la marginea Novi Sad-ului, traversand Dunarea...oare a cata oara?





Am traversat podul peste Dunare, care era un alt loc al "lacatelor iubirii"...iar de pe el se vedea in amonte urmele unui pod bombardat in timpul razboiului de avioanele americane...si apoi am iesit printr-o poarta din cetatea Novi Sad-ului...


Sub amenintarea norilor de ploaie, am intrat pe traseul catre capitala Serbiei....si la un moment dat ne-a si plouat. Pe traseu am avut parte pentru prima data de vant din spate...atat de puternic incat pe catarare pedalam cu 35 km/h...

Vremea ploioasa si noroasa alterna cu cea senina, cu mult soare. Pe la pranz ne-am oprit la o benzinarie sa bem ceva rece si cate o cafea...si asta pentru ca ne-a placut foarte mult cum aratau scaunele pe care puteam sta sa ne odihnim. Dupa aceea am mai luat o pauza pe camp, la umbra unor copaci, pentru a mai manca cate ceva din cele luate de la un super-market.


Am mers prin satele din Serbia, avand de a face cu ceva catarari si coborari succesive, cu pelerinele pe noi si cu norii amenintatori deasupra noastra, iar in cateva randuri am oprit in unele sate sa ne adapostim de ploaia care devenea tot mai puternica.




Doua dintre aceste opriri le-am facut la un restaurant unde ne-am inteles prin semne cu ospatarul si la un magazin unde vanzatoarea (cred ca tot din lipsa de limba engleza) prefera sa puna din buzunarul ei diferenta pentru o inghetata comandata de Mona, crezand probabil ca nu are bani suficienti...dar pana la urma ne-am inteles si totul a fost ok.


In continuare am fost primiti de catre localnici cu salutari de bun venit la vederea steagului Serbiei.
La cativa km de capitala Serbiei a reaparut soarele si am avut parte si de curcubeu in doua randuri...



Dupa ce am ajuns la intrarea in Belgrad (in partea de nord) a trebuit sa mergem inca vreo 15 km pana la locul de cazare, care se afla pe coline, exact in partea de sud a orasului...traseu care a presupus sa urcam cateva pante foarte dure, dar si sa coboram cativa km cu viteze de peste 50 km/h, apoi sa mergem pe soseaua de centura o orasului, paralel cu calea ferata...

Dupa ce am intrat in capitala Serbiei am avut parte de o surpriza placuta...eram pe podul care traversa raul Sava si vroiam sa facem o fotografie...moment in care prin cadru urma sa treaca un autoturism...m-am oprit, asteptand sa treaca...doar ca acesta oprise si ma ruga sa fac eu fotografia mai intai si apoi va trece si el...am fost toti foarte impresionati...



Am reusit sa identificam hotelul destul de repede de data aceasta, ne-am cazat (si aici am avut parte de multa ospitalitate), camerele (doua duble si una single) aratau foarte bine, am luat masa la restaurantul hotelului cu bautura si feluri de mancare locale.
Ne-am dus la somn...cu gandul ca a doua zi urma pauza...adica vizitam Belgradul pe bicicleta...
Traseul acestei zile a fost urmatorul: Novi Sad - Belgrad

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu